14 lis 2012

Domowa pide

Kilka lat temu w czasie wakacji w Turcji zasmakowałam w ichniejszej pizzy, po turecku pide. Później i w Polsce miałam okazje ją jeść w jednej z tureckich restauracji, i z każdym razem obiecywałam sobie zrobić ją w domu. Wyszukałam przepis, który opisany był jako oryginalny. Przygotowałam i była pyszna, choć wcale nie była tą którą pamiętam. Wersja którą znalazłam jest bardziej puszysta. Poszukiwania oryginalnej receptury na ciasto będę kontynuować  (bo ono tu ma kluczową wartość, pozostałe składniki pozostają bez zmian), a gdy takowe znajdę możecie być pewni że od razu się nim podzielę! Tymczasem zapraszam na udomowioną wersję, dla fanów pizzy na puszystym cieście :)


Składniki (na 4 małe pizze):

Ciasto:
  • 500 g mąki
  • 20 g drożdży
  • 1 łyżka oliwy
  • 3-4 łyżki mleka
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka cukru
  • szczypta soli
  • letnia woda
Na wierzch:
  • 200 g cheddara
  • masło
Przygotowanie:

Do miski należy przesiać mąkę, dodać 20 g pokruszonych drożdży, jajko, mleko, oliwę, cukier i sól. Wyrabiać ciasto stopniowo dodając letnią wodę. Wyrobione ciasto odstawić pod przykryciem w ciepłe miejsce na ok. 20 minut. Po upływie 20 minut ciasto wyrobić ponownie i podzielić na 4 części. Następnie ponownie odstawić na 10 minut. W tym czasie zetrzeć cheddar na małym oczku. Wyrośnięte porcje rozwałkować do uzyskania cienkich  (1-1,5 mm) owalnych placków. Ułożyć na środku ser oraz kilka małych i bardzo cienkich plasterków masła, brzegi ciasta zawinąć. Odstawić jeszcze na 10 minut. Przygotowane pizze piec przez około 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 st.C. (aż boki nabiorą złotego koloru). 
Smacznego!

2 komentarze:

  1. Kusisz, oj, kusisz! Dawno nie jadlam, a w domu jeszcze nigdy nie robilam. Chyba czas nadrobic :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowite, nigdy jeszcze nie jadłem, więc czas to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się przepis - skomentuj ! :)

Search Blog