22 cze 2012

szparagi zapiekane w szynce parmeńskiej, skropione olejem z pestek dyni

Skoro już ponoć sezon szparagowy zmierza ku końcowi, nie mogłam sobie odmówić raz jeszcze przygotowania ich w wersji pieczonej. Tym razem postanowiłam co nieco zmienić.. Wszyło naprawdę pysznie, a przede wszystkim inaczej. Szynka parmeńska nadała fajnego słonego smaku, co dla mnie zdecydowanie na plus !


Co potrzeba:
  • pęczek zielonych szparagów
  • kilka plastrów szynki parmeńskiej (lub jak kto woli serano albo innej długo dojrzewającej)
  • oliwa z oliwek
  • bułka tarta
  • parmezan
  • czosnek suszony
  • bułka tarta
  • olej z pestek dyni

Sposób przygotowania:
Szparagi myjemy, obieramy i docinamy końcówkę (ok 1,5 cm). Szynkę parmeńską przecinamy na pół ale po skosie. Powstałymi "pół plastrami" obwijamy szparagi i układamy je na blasze wyłożonej papierem. Następnie przyprawiamy solą i suszonym czosnkiem. Na koniec skrapiamy oliwą i posypujemy bułką tartą. Tak przygotowane szparagi wkładamy do piekarnika rozgrzanego na 200 stopni i pieczemy ok. 20 minut (im szparagi starsze tym bardziej łykowate dlatego warto je popiec chwile dłużej aby były dosyć miękkie). Upieczone szparagi układamy na talerzu i posypujemy świeżo tartym parmeznaem. Na koniec polewamy szparagi dwoma łyżeczkami oleju dyniowego.



2 komentarze:

  1. Odkryłam olej z pestek dyni dzięki koleżance, jest genialny!
    A ze szparagami musi się komponować idealnie, jeśli jeszcze jakieś znajdę to chętnie wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja dziś także robiłam szparagi :)! zawijanych w szynkę jeszcze nie próbowałam, ale chyba zostawię tą próbę na przyszły sezon

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się przepis - skomentuj ! :)

Search Blog