28 maj 2012

Smaki Meksyku czyli Quesadillas z salsą Fresca


Uwielbiam podróże kulinarne - tak też często wyglądają moje wakacje. Odwiedzam wówczas lokalne małe kawiarenki, restauracje w poszukiwaniu nieznanych mi smaków. W Meksyku co prawda jeszcze nie byłam, choć zawsze mi się marzył, za to czemu nie dokonać podróży kulinarnej we własnej kuchni? Z tym założeniem właśnie powstało dzisiejsze danie - oparte o oryginalne receptury kuchni meksykańskiej :) Pychota!



Składniki:
  • dwa duże pomidory
  • jedna niewielka cebula
  • trzy łyżki posiekanego szczypiorku (zdecydowanie tego od dymki)
  • odrobina soku z limonki
  • odrobina oliwy z oliwek
  • 1 ząbek czosnku
  • pieprz i sól
  • odrobina chilli suszonego
  • 4 tortille (średnica 20 cm)
  • 25 dag cheddara (najlepiej mieszanka gatunków)
  • śmietana 18%
Przepis obejmuje składniki na dwie quesadille.

Przygotowanie:
Zaczynamy od zrobienia salsy. Salsa Fresca będzie nam potrzebna częściowo jako wypełnienie quesadilli, a częściowo na sos. A więc: pomidory i cebule kroimy w bardzo drobną kostkę. Następnie dodajemy posiekany ząbek czosnku oraz posiekany szczypior. Całość skrapiamy sokiem z limonki oraz oliwą z oliwek. Na koniec doprawiamy solą i pieprzem oraz szczyptą chilli. Dokładnie mieszamy.


Kiedy salasa fresca jest już gotowa możemy przejść do przygotowania quesadillas. Na początek ścieramy cheddar na tarce z grubym oczkiem (jeśli wybraliście 2 gatunki cheddara tak jak ja, to dokładnie je ze sobą mieszamy). Na wyłożonej papierem blasze układamy dwie tortille obok siebie i posypujemy je startym serem.


Na starty ser układamy cienką warstwę salsy fresca, tak aby nie dochodziła do brzegów. Pozostałą część salsy miksujemy na gładki sos, który później będzie dodatkiem.


Na koniec przykrywamy dwoma pozostałymi tortillami. Następnie blachę z quesadillas umieszczamy w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni na 7-10 minut. Upieczoną kroimy na 8 trójkątnych kawałków i podajemy z wcześniej przygotowaną pomidorową salsą, a także z kwaśną śmietaną.




5 komentarzy:

  1. Quesadillas to coś co naprawdę bardzo lubię i chętnie je sobie przyrządzam :) Zapraszam Cię do dodania przepisu do mojej meksykańskiej akcji kulinarnej dostępnej na Mikserze i Durszlaku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam takie dania. Pyszne, sycące, pikantne. Dla mnie kuchnia meksykańska jest w pierwszej trójce ulubionych kuchni.

    Zapraszam też Was wszystkich do konkursu gruszkowego, w którym jest do wygrania aż 15 zestawów atrakcyjnych nagród. Informacje są tutaj: http://nietylkopasta.blogspot.com/2012/05/nowy-konkurs-gruszka-i-pietruszka.html

    OdpowiedzUsuń
  3. ale to wygląda pysznie, aż mi w brzuchu zaburczało

    OdpowiedzUsuń
  4. Quesadillas to chyba moja ulubiona meksykanska przekaska :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pychota! ja do tego dodałabym tylko guacamole :D

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się przepis - skomentuj ! :)

Search Blog