6 maj 2012

amore pomodore czyli prosta sałatka z pomidorów

Kto z nas nie kocha pomidorów? Przepyszne warzywo, choć przez Włochów nazywane owocem, jest świetne zarówno w pojedynkę ale również jako uzupełnienie dań. Ja uwielbiam pomidory z cebulką dymką na świeżym pieczywie, kocham w sałatkach, w formie pysznego kremu i oczywiście jako sos do makaronu! W formie nie przetworzonej dla mnie najwspanialsze są te odmiany malinowej, duże mięsiste i obłędnie słodkie. Na takie niestety jeszcze przyjdzie nam chwile poczekać, bo muszą być gruntowe, szklarniowe mnie nie satysfakcjonują :)
Dlatego dziś właśnie na sam początek mojej blogowo-kulinarnej przygody przedstawiam Wam amore pomodore - czyli prostą sałatkę z pomidorem w roli głównej.



PRZYGOTOWANIE:
Sałatka jest banalna w przygotowaniu i do tego bardzo szybka. Kroimy pomidory na ćwiatki i wycinamy środeczek zielony. Każdą z ćwiartek kroimy na 3 plastry (ok 1 cm grubości) a potem na pół. Tak pokrojone pomidory umieszczamy w naczyniu. Następnie siekamy świeżą bazylię, ja wykorzystałam dwie gałązki, ale jeśli macie ochotę można dodać więcej. Posiekaną bazylię dodajemy do naczynia z pomidorami. Teraz kolej na przyprawy - sól prowansalską (morska z mieszanką ziół prowansalskich, fajnie wydobywa naturalną słodkość pomidora), pieprz oraz czosnek suszony. Następnie zalewamy niewielką ilością oliwy, tak aby połączyła się z przyprawami ale na tyle nie wiele aby pomidory w niej nie pływały. Po wymieszaniu delikatnie skraplamy całą sałatkę sosem balsamico. I gotowe :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli podoba Ci się przepis - skomentuj ! :)

Search Blog